wtorek, 15 czerwca 2010

Etyczne zachowania w relacjach zawodowych.

Pojęcie etyki zawodowej odnosi się przede wszystkim do norm postępowania danej grupy zawodowej (np. nauczycieli). W tym sensie etyka zawodowa jest etyką normatywną, starającą się opisać wzór osobowy pedagoga, cele etyczne zawodu, normy postępowania w praktyce pedagogicznej i typowe konflikty etyczne mogące się pojawić w praktyce zawodowej. W odniesieniu do każdego zawodu tworzy się profile: - poznawczy - osobowościowy - moralny.

Etyczne zasady obowiązujące pracownika w relacjach z pracodawcą wg. naszej grupy :
1. Punktualnosć
2. Pracowitosć
3. Systematycznosć
4. Dokładnosć
5. Sumiennosć

Etyczne zasady obowiązujące pracodawcę w relacjach z pracownikiem :
1. Uprzejmosć
2. Prawdomównosć
3. Uczciwosć
4. Szczerosć
5. Chęć pomocy

Etyczne zasady obowiązujące pracownika firmy w relacjach z klientami:
1. Uprzejmosć
2. Uczciwosć
3. Obeznanie
4. Chęć pomocy
5. Grzecznosć

To jest tylko kilka przykładów . Na końcu naszego spotkania wymyslalismy wspólnie kodeks naszego zawodu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz