wtorek, 19 stycznia 2010

Na miesiąc przed rozpoczęciem działalności gospodarczej - jak napisać biznesplan?

Na dzisiejszych zajęciach mówilismy o tym, jak napisać biznesplan.
Należy zacząć od streszczenia, które zainteresuje pracownika instytucju finansowej na tyle aby zaglądną na dalsze strony. Następnie przedstawiamy naszą działalnosć gospodarczą. Opisujemy produkt porównując go z produktem konkurencji. Kolejnym elementem jest analiza rynku, po której ustalamy strategię rozwoju naszej działalnosci. Do biznesplanu dołączamy niezbędną dokumentację (zezwolenia, certyfikaty, plany). W zależnoci od długosci trwania projektu przedstawiamy prognozę zysków i strat, prognozę przepływów finansowych oraz prognozę bilansu. Ważne jest aby nasz dokument był przejrzysty i przyswajalny dla każdego pracownika instytucji finansowej. Istotne jest aby wsponieć o formach zabezpieczeń naszej inwestycji.
Na zakończenie naszych zajęć poswięcilismy kilka minut na dokumentację mikroplanety, eutrofizacji i uzupełnienie strony internetowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz