wtorek, 20 października 2009

Na 6 miesięcy przed rozpoczęciem działalności gospodarczej- klient na rynku


Powiem teraz troszkę o marketingu :)


MARKETING - Jest to cały biznes widziany z punktu widzenia jego ostatecznego wyniku , to jest z punktu widzenia klienta..... Powodzenie biznesu zależy nie od producenta , lecz klienta. Na marketing składają się wszystkie te działania, z pomocą, których przedsiębiorstwo przystosowuje się do swego otoczenia – w sposób twórczy i zyskowny.
Jest on procesem społecznym i zarządczym, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartość produktów.

PODMIOT MARKETINGU – Każda organizacja – również non-profit, teatr, opera, uczelnia, związki zawodowe, miasta, gminy, regiony, państwa, politycy, aktorzy.
PRZEDMIOT MARKETINGU:
- Dobra – pasta do zębów, samochód, napój,
- Usługi – przeloty samolotowe, porady, informacje
- Idee – ekoempatia, wolność, tolerancja, zdrowe odżywianie, zdrowy styl życia.
KTO KUPUJE I KORZYSTA Z MARKETINGU
- Konsumenci – ludzie (klienci indywidualni) niezależnie od wieku.
- Nabywcy instytucjonalni – (klienci instytucjonalni) firmy, instytucje.

Segmentacja pozwala firmie koncentrować się na konkurencyjnej grupie klientów i lepiej rozumieć ich potrzeby .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz