niedziela, 17 maja 2009

Zależność kiełkowania nasion od głębokości siewu

Dzisiaj podjęłam obserwację kiełkowania nasion w zależności od głębokości na jakiej zostały wysiane.

Na początku przygotowałam po trzy słoiki, o pojemności 0,2-0,25l dla każdego rodzaju nasion. Niestety miałam tylko nasiona koniczyny, rzeżuchy i bobu, które otrzymałam od opiekuna naszej grupy. Następnie zrobiłam podziałki
z zaznaczoną głębokością na jakiej miały być wysiane nasiona i do jakiej wysokości miała sięgać ziemia, które nakleiłam na słoiku . Kolejnym krokiem było wypełnienie słoików do dolnej linii i wysianie nasion po uprzednim odliczeniu. Potem dopełniłam słoiki ziemia do górnej linii i skropiłam ziemię wodą, po czym nakleiłam na nie opis wysiewu zawierający nazwę rośliny, datę wykonania i głębokość siewu oraz ilość wysianych nasion. Ostatnią czynnością jaką wykonałam było ustawienie plantacji na oknie w nasłonecznionym miejscu.


nasiona koniczyny
nasiona rzeżuchy
nasiona bobu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz